Začátek 19:00 hod. – konec 21:15 hod.
Přítomno: 7
členů obecního zastupitelstva
Prezenční listina
přiložena.
Ověřovatelé
zápisu: p. Tlamsa, pí. Růžková
Zapisovatelka:
pí. Vorlová
Úvod: p. Zier přivítal přítomné, seznámil je s programem
a zahájil zasedání.
Konstatoval přítomnost 7 členů obecního zastupitelstva a prohlásil zasedání
usnášení schopné.
Zastupitelé odsouhlasili program veřejného zasedání a
dva ověřovatele zápisu včetně zapisovatelky.
Dotaz: Co udělala obec za minulý rok a v kterých
činnostech je obec zisková ?
Starosta vysvětlil přítomným, že obec získává příjmy
z vlastní činnosti (hospodářská činnost) pouze za práce pro občany (práce
s multikárou, zapůjčení nářadí, pronájem obecních pozemků a pronájem ubytovny
120.000,- Kč). Jinak obec zisková není.
Dále uvedl z výdajů:
a) velmi prodělečná je kanalizace. Je na ni napojena zatím polovina
domácností v obci, připojeno je 650 obyvatel, čistička má kapacitu 1200
obyvatel. Náklady na údržbu jsou však stejné jako při plném využití. Příjem od
lidí je 288.500 Kč, náklady 568.000,- Kč.
b) lesy, které vlastní obec jsou především
rázu půdoochranného a rekreačního. Nejsou zde
lesy produktivní. Na lesy se ročně doplácí 60.000,- až 80.000,- Kč.
Důvodem je snaha zachovat lesy pro další generace.
c) tělovýchovná činnost. V loňském roce
byla tělovýchovná činnost prodělečná
(tenisový kurt - 12 tis. Kč).
V letošním roce po výběrovém řízení došlo k pronajmutí tenisového
kurtu. Kurt bude dále sloužit veřejnosti v plné režii pronajímatele. Nájem
pro obec + 31.000,- Kč.
d) odpad. Na odpad se v loňském roce doplácela částka 20.000,- Kč. Náklady byly 335.000,- Kč. Starosta požádal občany o
pomoc při udržení čistoty vesnice a okolí ( neustále se nachází v lesích a
v okolí při cestách poházené pytle s odpadky a pod.). Upozornil , že
pokuta v tomto případě může být do výše třiceti tisíc.
e) ubytovna.
Další výdaj v loňském roce byl na vybudování izolace proti
vlhkosti v ubytovně, která je ve
vlastnictví obce (čp.6). Byla podříznuta celá budova vč. nových podlah a
částí vnitřních omítek (160.000,- Kč).
f) obecní rybník. V loňském roce byl
odbahněn horní rybník a společně s ním musela být opravena hráz, což navýšilo původní investici o 200.000,- Kč (celkově 414.000,- Kč).
g) veřejné osvětlení. Bylo dokončeno osvětlení
v obci. Ulice V hranicích a ul. Lhotecká . Dále bylo
zhotoveno nové osvětlení v ul. Ohrobecké údolí osada Jarov. (358.000,-
Kč). Zbývá dodělat osvětlení mezi obcí Ohrobec a osadou Károv.
h)
obec odkoupila od státu pozemky na Kárově 7000 m2 (250.000,-. Kč).
Po jejich zainvestování bude z příjmu z prodeje částečně hrazena výstavba ČOV na
Kárově. Prodej ostatních obecních
pozemků se prozatím do budoucna
neplánuje. Měly by sloužit jako
finanční rezerva obce.
Dotaz: Co
znamenají v příjmech dividendy a jaké má obec půjčky ?
Dividendy jsou z akcií od státu
z České pojišťovny. Co se týče půjček má obec splatit v dnešní době ještě částku 4 mil.Kč Jedná se o půjčky
na vodovodní řády ( 1 mil.Kč) a koupi
statku ( 3.5 mil.Kč). Kupní cena statku
byla 6,8 mil. Kč. Částku 3.300.000,- Kč
platila obec při podpisu smlouvy. Odhadní cena statku byla 12 mil. Kč.
Dotaz: Jak to,
že jsou výdaje v loňském roce větší než příjmy ?
Starosta zde vysvětlil, že největším
důvodem je změna zákona ve financování
obcí, která vznikla v 1. polovině roku 2000. Tím obec přišla o 2/3
předpokládaného příjmu. Pokud by obec toto věděla, nemohla by si pravděpodobně
dovolit koupit statek, který nyní musí
splácet. Z tohoto důvodu se čerpalo z příjmů z předešlých
let.(finanční rezervy). Dále starosta uvedl,
že obec měla dostat od státu 30 %
z příjmu daní od fyzických osob. Tuto částku obec nedostala
v celkové výši a nebylo ji zdůvodněno proč. Příjem byl pouze 10 % daní
z roku 2000 což činilo pouze 1.170.000,- Kč.
Dotaz: Jaké
jsou prozatím rozdíly předpokládaných
výdajů a činností v letošním roce oproti skutečnosti?
Především nebylo zahájeno budování chodníků
v ulicích Ohrobce (Zvolská, Břežanská). Důvodem je velmi složitá
projednávání územního rozhodnutí s referáty Okresního úřadu Praha – západ
včetně projednávání vlastnických vztahů a tím se posunuje začátek výstavby. Na
chodníky je vyčleněna částka 500 000,- Kč. Čeká se na územní rozhodnutí.
Vzhledem k nenaplnění rozpočtu v roce
2001 oproti plánovanému příjmu, bude obec nucena upravit rozpočet
v investicích: na zainvestování pozemků Károv z 500.000,-Kč na
150.000,- Kč. A na kapitolu kultura budova č.p. 6 z 500.000,- Kč na
150.000,- Kč.
Zastupitelé jednohlasně odsouhlasili hospodaření a
práci za rok 2001.
2) Dále starosta hovořil o vybudování skládky dřeva za čističkou
společně s umístněním rámové pily. Uvedl, že její použití bude
pouze pro účely obce.
3) Starosta dal do veřejné diskuse otázku
přesunu úřadu (Obec II) pro Ohrobec (matrika, správní agenda), která je
v Jílovém u Prahy a od příštího roku má být v Jesenici. Také
upozornil přítomné na špatné autobusové spojení s Jesenicí. Zastupitel p. Moravec
uvedl, že si musíme uvědomit tento problém dopravy, který by vznikl především
pro důchodce a občany bez vlastního vozu.
Zastupitelé hlasovali : 4 pro Jílové, 3 pro Jesenici. Obec bude usilovat o zachování těchto
úřadů v Jílovém u Prahy.
4) Nová vyhláška o ochraně životního
prostředí. Starosta upozornil na nutnost změny v této nové vyhlášce v bodě
4 – Domácí zvířata. Podle zákona 134/96
§ 21 odst. 3 (myslivecký zákon) je nutné, aby majitel psa vedl svého psa
vždy na vodítku. Obec chtěla povolit volný pohyb psů mimo zastavěnou část obce
a lesy , bohužel pozemky mimo obec jsou pozemky honební a zde volný pohyb psů
zakazuje myslivecký zákon. Na toto téma vznikla bouřlivá diskuse.
Dotaz: V jakém případě může myslivec psa
zastřelit ?
Starosta přečetl část zákona týkající se tohoto
problému. Poté p. Moravec vysvětlil myslivecký zákon a možnosti zastřelení psa.
Dotaz: Existuje zákon o ochraně života zvířat
?
p. Moravec opět tento problém vysvětlil.
Dotaz: Proč obec nezajistí nádoby na sběr
psích extrementů, když požaduje jejich úklid ?
Starosta uvedl případ zaběhnutého psa a těžkosti při jeho umístění do útulku a s tím
spojené náklady. V prvém případě se jednalo o částku Kč: 10.000,- . Nakonec
se podařilo umístit psa v útulku, kde
obec zaplatila Kč. 2.500,-.
Příjem z poplatku za psa je pro
obec10.000,- Kč ročně.Tato částka je využita na platby kolem zaběhnutých psů. (
kotec, krmení, obsluha, umístění psa do útulku). Většinou obec ještě doplácí.
Pokud by obec měla provádět úklid po psech , případně zajistit sběrné
nádoby včetně likvidace jejich obsahu,
bylo by nutné zvýšit poplatek za jednoho psa minimálně na 500,- Kč za rok.
Dotaz: Volné a zanedbané pozemky – co
s jejich údržbou ?
Bylo vysvětleno, že se obec snaží kontaktovat
s majiteli těchto pozemků a ti jsou poté upozorněni na nutnost jejich
údržby ( především se jedná o posekání těchto ploch) tento problém řeší
vyhláška o ochraně život. prostředí 3/2002.
Dotaz: Hluk – proč jsou v nové vyhlášce
uvedeny právě tyto hodiny ?
Starosta vysvětlil jak vyhláška vznikala – ze
zkušeností z obce, z internetu, z okresu i z okolních
vesnic.
Dotaz: Jaké jsou postihy ?
Mohou být formou domluvy, důtkou nebo finanční pokutou.
Pověřený pracovník obce může pokutovat na místě blokovou pokutou 100,- až 500,- Kč. Při ohlášení přestupku na
obecní úřad. se řeší porušení této
vyhlášky podle přestupkového zákona, kde jsou postihy podle závažnosti až do 30.000,- Kč.
Dotaz: Při vjíždění do ul. Ohrobecké údolí (
Jarov ) – je tato otázka vyřešena v nové vyhlášce, jedná se o lesní
pozemek ?
Starosta vysvětlil, že katastr obce rozděluje potok.
Příjezdová cesta je na území Zvole, doprava k nemovitostem je ze zákona povolena
i když jde o les . Dále uvedl, že je snaha ze strany obce o vyjmutí této části území z „lesních
pozemků“ na změnu v „ostatní plochu“.
Dotaz: Bude
se měnit nájemní smlouva na Jarově ?
S největší pravděpodobností nebude. Obec nemá úmysl ani prodávat
tyto pozemky. Zde vysvětlila pí. Alexandrová, že toto obecní zastupitelstvo
mělo vždy snahu hospodařit bez prodeje obecních pozemků.
Dotaz: Před p. Babiakem stojí 2 vraky a jsou
neustálé stížnosti okolí na hlučnost přijíždějících a odjíždějících vozů?
p. Starosta uvedl, že p.
Babiak byl právě dnes upozorněn na novou vyhlášku a nutnost odklidit tyto vraky
do 14ti dnů.
Dotaz: Kdy budou opět retardery u hřiště ?
Jelikož p. Žežulík již zaplatil
vzniklou škodu, retardery se namontují do konce května tohoto roku.
Dotaz: Budou kontejnery na listí ?
Nebudou. Obec doporučuje listí kompostovat. Nikde
v okolí není kompostárna a tím není možné
provádět hromadný odvoz.
Dotaz: Co se týče ukládky dřeva - cesta okolo čističky je velmi prašná. Co
s tím ?
Starosta vysvětlil, že by po této části cesty měl být
provoz velmi omezen. Z tohoto důvodu byla
zpevněna příjezdová cesta ke skládce dřeva proti Obecnímu úřadu. Dále
informoval, že cesty se nebudou prozatím povrchově zpevňovat
z důvodu kopání vedení plynu ( rok 2005 - 2006) a z důvodu zakopání telefonních kabelů do země ( zde
se čeká na společnost Telecom).
Starosta ukončil
veřejné zasedání ve 21: 15 hod.
Milan ZIER
v.r.
Starosta obce
Ověřovatelé
:
pí. Růžková v.r.
p. Tlamsa v.r.